Litt hverdag

by Line

Dagene etter at jeg fikk sove ut og få meg litt meg-tid har gått utrolig mye bedre enn de forrige fire ukene. Kasper og jeg har vært her hjemme alene siden søndag, og det har gått fin-fint til nå, her om dagen sov han tilogmed hele natta i senga si! Da hadde jeg lyst til å skrike ut med glede til hele verden, og fikk selvfølgelig ikke sove selv.. I går var vi i barnehagen en tur, og jeg tror nok at jeg var den av oss to som koste seg aller mest, for når de minste barna lekte med Kasper og smokken hans (dra den ut, dytt den inn, repeat) så lå han og halvsov. Jeg savner virkelig å jobbe der borte, herligste arbeidsplassen i verden. Det er også gjerne av unger man får høre sannheten har jeg skjønt, så heldigvis er jeg ikke voksen (“kjedelig”) helt enda;

Jente 5; Hvor gammel er du?
Meg; Jeg er 20 år
Jente 5; Er du så ung og så har du en baby?
Meg; Jaa, jeg vet
Jente 5; Seriøst?

Jepp. Jeg liker ikke beskrivelsen voksen. Kall meg gjerne moden, ansvarsfull og pliktoppfyllende, men jeg vil gjerne være ung i noen år til – og absolutt ikke voksen. Ferdig med det. I dag er det bokkveld på agendaen og i morgen er det Alphakveld hos meg, så er det plutselig fredag med barselgruppe på helsestasjon og så var det endelig helg, og plutselig ny uke. Tida flyr og Kasper blir større, hurra!

